I. 1976-1979 kezdeti úttörő próbálkozások:

  • Gépvásárlás Budapestről, kezdő siklások Gyöngyössolymoson, a Pipis-hegyen, Pálosvörösmarton és a Sárhegyen ( Szabó László, Szolcsák Gyula).
  • 1980. Hivatalos megalakulás: néhai Diósi őrnagy és Sereg József igazgató urak pozitív segítségével MHSZ Vak Bottyán János Sárkányrepülő Klub néven. ( 20-25 fő )
  • 1984. újjáéled a vitorlázó repülés, a sárkányrepülő klub MHSZ utasításra a Mátraljai Szénbányák Repülő Klub egyik szakosztálya lett.
  • 1988. A vitorlázó repülés túlzott dominanciája miatti nézeteltérések okán kiválás a repülő klubból és Gyöngyös Városi Sárkányrepülő Klub néven ismét önálló egyesületként működtünk.

 

 

II. A gyalogsárkányozás

A kezdetektől kb. 2004-2005-ig folyt. Intenzíven a teljes 80-as 90-es években, azaz több mint húsz évig.

1981-től már komoly időtartam és magasság repülések, 1984-től már jelentős távrepülések.

Első 5 órás vitorlázás: Hangyál András, 1982.
Első 50 km feletti táv: Babiczki Attila, 1984.
Első befejezett ezüstkoszorús teljesítmény: (5 óra időtartam, 1000 m magasság, 50 km táv) Szabó László.

A 1990-es években már rendszeresek a komoly időtartam és távrepülések.

Versenyek:

1981-től éveken keresztül rendszeresen megrendezésre kerültek a Gagarin Kupa Sárkányrepülő Versenyek, nagyszámú magyar és külföldi résztvevővel, komoly eredményekkel.

1986. július: Sárkányrepülő Európa Bajnokság Gyöngyös

Helyszín: Pipis-hegy reptér és a Mátra. A rendezésben a klub, mint házigazda igen aktívan kivette részét.

A klub a 80-as években Csehországban ( akkor Csehszlovákia ) Jablonecben, a 90-es években Szlovákiában a Podrezova kupa versenyeken vett részt.

A 80-as 90-es években edzőtáborozások-repülések Szlovákiában, Ausztriában, Olaszországban, Görögországban.

A 90-es években a klub tagjainak rendszeres részvétele a Nemzeti Bajnokságokon és egyéb, főként a Mátrában zajló versenyeken.



III. Motoros sárkányrepülés

A kezdetek: Az első motoros egy cygnus gyalogsárkányra szerelt Ordódy által odaadott „ sol maister ” volt, amivel főként Juhász József és Ollé Károly repült. (1981-82). Ezt követően jött a Molnár Zoltán által épített, már trájkos egyszemélyes kismotoros, és a már kétszemélyes vadlúd (1982-83).

A következő nagy lépés (1986- 87) az Erdőtelekről érkezett két klubtag révén, az ottani TSZ által vásárolt Rotax motoros sárkány, valamint a 4 hengeres horizont motoros gépek voltak.

A motoros sárkány a 2000-es évektől egyre népszerűbbé vált. Az új tagok által, saját erőből vásárolt eszközök igen magas technikai színvonalat hoztak az egyesület életébe.

A pilóták egyre nagyobb tapasztalatra tettek szert, s ennek megfelelő komoly túra és teljesítményrepülések kezdődtek el, (Magyarország körberepülés stb. ), melyek a mai napig folyamatosak.